MAKALELER

DOĞA VETERİNER
Köpeklerde Tüy Dökme Sorunu Nasıl Önlenir?

Köpek sahiplerinin en büyük sorunlarından biri tüy dökümüdür. Köpeklerin yapısıyla veya ırkıyla alakalı olduğu düşünülse de bu durum tamamen mevsimle alakalı bir olaydır. Son zamanlarda ise bu sorun mevsimlere bağlı olmadan da azalabiliyor. Bu tamamen insanoğlunun doğaya verdiği zararla ilgili bir şey. Örneğin Aralık ayında normalde hava sıcaklığı -2 ila 10 derece arasında değişim gösterir. Köpeklerde ise insanların uyum sağladığı gibi bir takvim yok. Biz takvimimize bakıp mevsimlerin geçişini algılayabiliyor ve buna göre kendimizi, giyeceklerimizi ayarlayabiliyoruz. Oysa köpeklerde böyle bir hazırlanma dönemi yoktur ve biyolojik takvimlerine göre mevcut olan yapılarını değiştirirler. Kışın tüyleri kalınlaşır, yazın incelir. Kan akış hızları ona göre değişiyor. Köpeklerde tüy dökme oranları da ona göre değişiyor. Ancak bu biraz da işin biyolojik kısmıdır. Köpeklerinizin tüylerinin sağlıklı kalabilmesi birçok önlem alınabilir.

Köpek Tüy Dökme Önleyici Öneriler

Birçok köpek sahibinin onlarla yaşadıkları hayat kalitesini düşüren köpeklerde tüy dökme sorununu, bazı önemli adımlarla azaltmak veya önlemek mümkündür. Bunlar arasında öne çıkan detayları sizin için aşağıda sıraladık.

• Beslenme:  Beslenme bu konuda oldukça önem taşır. Kaliteli mama, uygun besinler ve besin takviyeleri bu sorunu azaltmaya yardımcı olacaktır. Aynı zamanda köpeğinizin daha sağlıklı bir yaşam sürmesini de mümkün kılacaktır.
  • Düzenli ve eksiksiz bakım: Köpekleri çok sık yıkamamak, belirli ve doğru zamanlarda temizlemek, bunun yanında da sık sık taramak köpeklerin tüy sağlığını etkileyen faktörlerdir.
  • Psikoloji: Köpeğinizi strese sokmamak, saatlerce evde kapalı kalmaması, yeterli derecede enerji atabilmesi ve aktivitede kalması da büyük ölçüde tüy dökümünü etkilemektedir.
  • Aktivite: Köpeğin yürümesi, koşması ve aktivitede bulunması köpeklerin hem fiziksel hem de ruhsal sağlığı açısından çok önemli. Stresi azaltan bir etmendir bu. Vücutta daha fazla kan dolaşımı sağlar, oksijen yeterliliğini gerektirir.

Aslına bakarsanız köpeklerde tüy dökümünden ötürü şikayet etmememiz gerekiyor. Bu koşulları sağlayan tamamen biziz. Doğru beslenmeyi sağlamıyorsak, doğru bakımı yapmıyorsak ve bunun yanında maalesef ki dünyanın dengesini bozduysak, bu hayvanların tüy dökmesinden şikâyet etme hakkımız yok. Bu nedenle onlarla tüy dökerken de yaşamayı öğrenmeli, hayatımızı onlara göre yeniden kurmalıyız.

- kaynak: petsurfer