Kedi köpek aşıları ve mikroçip uygulaması

Kedi ve köpekler yeni bir aileye kavuştuklarında yaşam gerçek anlamıyla başlamış olur. Aşılarının takibi genel sağlık kontrolleri ve beslenmeleri hakkında en doğru bilgilere uzman hekimlerimiz ile ulaşabilir, gerekli durumlarda bizlere 24 saat ulaşabilirsiniz. Doğa veteriner kliniklerinde ayrıca bir kedi ve köpeğin ilk gününden itibaren güvenle kullanabileceği kaliteli ve bütçenize uygun mama alternatiflerine ulaşabilirsiniz. Kedi ve köpekler için koruyucu aşı programlarımız bölgemizde yaygın olan hastalıklar esas alınarak hazırlanır zaman zaman güncellenir.

Antiparaziter ilaç uygulamaları ile hem sizi hem de onları korurken gereksiz aşı uygulamalarından kaçınmayı da meslek etiğimizin bir parçası olarak değerlendiriyoruz.

Kedi dostlarımız için iç-dış parazit uygulamasından 3 hafta sonra Karma aşının ilk dozu uygulanır. Takip eden 3 haftada Karma aşının ikinci dozu ve Lösemi aşısının ilk dozu uygulanır. Son olarak ondan sonraki 3 haftada ise Lösemi ikinci doz ve kuduz aşısıyla yıllık aşılar tamamlanır. Köpek dostlarımız için yine aynı şekilde iç dış parazit uygulamasından 2 hafta sonra Karma aşının ilk dozu yapılır. İki hafta sonrasında Karma aşının ikinci dozu ve Corona aşısının ilk dozu yapılır. Bunu takip eden iki hafta sonrasında ise Corona aşısının ikinci dozu ve Bronşin aşısının ilk dozu uygulanır. Son olarak da yine iki hafta sonrasında Bronşin aşısının ikinci dozu eve Kuduz aşısı da yapılarak yıllık aşılar tamamlanmış olur.

Mikroçip uygulama:

Tarım ve hayvancılık bakanlığının bildirdiği kanun çerçevesinde kedi ve köpeklerin çiplenmesi zorunlu hale gelmiştir. Mikroçip uygulaması basit kısa süreli ve ağrısız bir işlemdir. Çipin deri altına özel enjektörlerle uygulanması prosedürü tüm merkezlerimizde rutin olarak yapılmaktadır.

Kısırlaştırma

Kedi ve köpeklerdeki yüksek östrojen aktivitesi kısırlaştırılmamış hayvanlarda ilerleyen yaşlarda rahim duvarında kalınlaşma, iltihaplanma ve kansere, meme dokusunda anormal büyüme ile seyreden meme kanserine neden olabilmektedir. Olası bu tür sorunların önüne geçebilmenin en etkili yolu erken dönem kısırlaştırma operasyonudur. Erkek kedi ve köpekler için 9 aydan sonra dişi kedi ve köpekler için ise 8 aydan itibaren yapılacak kısırlaştırma operasyonu hayat kalitesinin yükselmesi için de önemli olacaktır.

Kısırlaştırma ameliyatları inhalasyon anestezi ile güvenle yapılmaktadır. Hastanızın bir gece önceden aç kalarak gelmesi ve mümkünse anestezi öncesi kan tahlillerinin yapılması anestezi güvenliği açısından önem arz etmektedir.

Kısırlaştırma

Cerrahi

Doğa Veteriner isminin bir marka olmasındaki en önemli etkenlerin başında cerrahi müdahalelerimiz gelmektedir. Başarılı olabilmek adına okuyarak harcanan binlerce ameliyathanede geçen yüzlerce saat günlük ortalama 5 ameliyat tecrübesi bize inanılmaz bir cerrahi yetenek kazandırdı. Yeteneğimizi ve tecrübemizi en modern cihazlarla birleştirdik ve sonunda en iyiyi yakaladık. Cerrah yıkanma alanından ameliyathanesine gaz anestezisinden uzman cerrahına cerrahi ekibinden post operatif yoğun bakımına kadar bir canlının en zorlu medikal müdahalesi olan ameliyatları İzmir’de yine biz gerçekleştiriyoruz.

Merkezimizdeki tüm ameliyatlar Cerrahi Uzmanı Veteriner Hekim A. Burak KAPLANtarafından yapılmaktadır. Kısırlaştırma ameliyatı,tümör cerrahisi, perinealüretrostomi, diyafram yırtığı ameliyatı tüm ortopedik girişimler ve ortopedik omurga cerrahisi rutin olarak yaptığımız ameliyatlardır. Özellikle çok teknik bir ameliyat olmasının yanı sıra en ez 3 kişilik bir ekip ve gaz anestezisi desteği ile Diyafram yırtığı ameliyatlarında bu ameliyata ait ait önyargıların aksine hayatta kalma oranımız çok çok yüksektir.

Endoskopi

Mide bulantısı kusma mide yanması gibi şikayetlerledoktora gittiniz mi? Size belirli tetkiklerin ardından endoskopi tavsiye edildiğini hatırladınız mı? Evet endoskopi ucunda kamera olan uzun bir aparatın mideye gönderilmesi sonucu görüntü alınmasını biyopsi örneği alınmasını ve bazı durumlarda açık ameliyata gerek kalmadan müdahale edilmesine olanak sağlayan teknolojik bir görüntüleme sistemidir ve insan tıbbında sıklıkla kullanılır. Bizler hayvanlarında biz insanlar gibi mümkün olan en iyi hizmeti almasını istiyoruz. Bu amaçla mide bağırsak hastalığı olan hastalarımızda tıpkı insanlarda olduğu gibi endoskopiyi kullanıyoruz. Endoskopi cihazımız sayesinde kolay teşhis ve doğru tedavi alternatiflerine çok daha kısa sürede ulaşabiliyoruz.

Ultrason-Doppler-Ekokardiyografi

Bir kliniğin olmazsa olmazı ultrason cihazı Bornova Doğa Veteriner Polikliniği’nde ve Alsancak Doğa Veteriner Kliniği’nde hizmetinizde. Ayrıca damarları ve kanlanmaları görebildiğimiz doopler cihazımız ve kalp hastalıklarında olmazsa olmaz ekokardiyografi ünitesine de yine Bornova Doğa Veteriner polikliniğinde ulaşabilirsiniz. Cihazlarımız sayesinde kalp hastalıklarına teşhis koyabilir, kanamalarda erken ve hızlı tanıya ulaşabiliyor, organ taramaları ve gebelik muayeneleri yapabiliyoruz

Laboratuvar

Doğru tanıya doğru ve zamanında yapılan tetkikle ulaşılır. Biz bu bilinçle en büyük yatırımızı laboratuvarlarımıza yaptık. Bornova Doğa Veteriner Polikliniği’nde 2 ayrı laboratuvara sahibiz. Laboratuvarlarımızda hemogram biyokimya gibi rutin bakıların yanında t4 vekortizol gibi hormon analizlerini antibiyogram ve SDMA gibi üst düzey teşhis araçlarını kendi bünyemizde gerçekleştiriyoruz. Laboratuvarlarımız 24 saat boyunca açık ve kullanıma açıktır. Laboratuvar ekipman parkurumuz her geçen gün zenginleşmekte ve güncellenmektedir.

Acil hekimliği

Kedi ve köpeklerinde acil müdahaleye ihtiyacı olabilir. Trafik kazası, yüksekten düşme,elektrik çarpması, başka hayvan saldırısına uğrama, zehirlenme ve buna benzer pek çok durumda acil hızlı ve doğru müdahale edilmelidir. Doğa Veteriner ailesi olarak bizler acil hekimliğinin önemini çok uzun yıllar önce anladık ve bu konuda adım atarak Bornova’nın ilk 24 saat açık- nöbetçi veteriner kliniği- hizmetini başlattık. 10 yıla yakın zamanda acil hekimliğinde çok şeyler öğrendik. Tüm tecrübemizi 24 saat kullanıma açık cihazlarla birleştirerek geceleride açık veteriner klinik konseptini en üst noktaya taşıdık. Bornova Doğa Veteriner Polikliniği’mizde geceleri çalışan 4 veteriner hekim mevcuttur. Hekimlerimizin en az 3’ü çeşitli branşlarda uzmanlık eğitimlerine de devam etmektedir. Hasta saat kaçta gelirse gelsin konusunda uzmanlaşan hekimlerin anında müdahalesi ile Bornova Doğa Veteriner Polikliniği 7 gün 24 saat açık ve hizmetinizdedir.